woensdag 21 mei 2014

De zon

De zon helpt.
De zon zorgt ervoor dat je je zorgen even vergeet, dat je in vakantiestemming komt, zin hebt in leuke dingen doen, gezelligheid,... Het leuke is, dat dat nu ook kan. Jenne mag en kan terug bijna alles. Het enige waar we nog steeds rekening mee moeten houden, is dat hij op tijd rust neemt. Nog steeds gaat hij maar twee hele dagen naar school. We willen het graag wat verder opbouwen maar merken dat dat nog moeilijk is. Maar hoe leuk voelt het om al wat voorzichtig te kunnen genieten van de zon en alle mooie dingen die daar bijhoren! Dat is dan ook wat we de laatste dagen geprobeerd hebben. Ik geniet dan met volle teugen van al dat moois om me heen en van Jenne die zichtbaar geniet van alledaagse zomerse dingen doen, van weer "gewoon" zijn. Regelmatig ook, word ik dan even emotioneel. Ik besef dan ten volle hoeveel geluk we hebben. Zelfs als er een derde ronde komt, hebben we dit toch maar mooi gehad.

We blijven maar berichten krijgen van kindjes die het niet gehaald hebben, verder gaan met of herbeginnen aan hun strijd. Het is een smerige, slepende ziekte die je hele zijn en omgeving aantast.
We wensen iedereen die achterblijft of verder strijdt veel kracht en warmte toe.




5 opmerkingen:

  1. Ik word altijd even heel erg stil (wat niet makkelijk is voor mij) en ga alles heel heel erg relativeren als ik hier even je verhalen kom lezen. Geniet van de zon, van de rust, van deze goede momenten...ik hoop zo dat alles zo kan blijven!
    liefs voor jullie viertjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Genieten van die zon en deze fijne momenten !. Carpe diem voor ons allemaal zou ik zeggen.
    Wat een prachtige foto van Jenne die de tunnel uitkomt en in het volle zonlicht stapt !!
    Hoop en vertrouwen met zijn beschermheer (Anton?) die hem vanop een paar passen volgt.

    tte mj

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super blij!
    Kasper en Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat fijn om dat te lezen !!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ondertussen is het hier aan het regenen, dus wens ik jullie veel interne zon en warmte toe!

    BeantwoordenVerwijderen