donderdag 7 februari 2013

vlot

Heel vroeg vanmorgen al naar de dagzaal vertrokken. Jenne heeft zijn pilletjes zonder al te veel gevechten ingenomen, in een lepeltje confituur en gevolgd door een schepje choco. Veel gedoe en tralala maar we zijn al blij dat hij het genomen heeft.
Ik zag er deze keer erg tegenop om naar de dagzaal te gaan. Elke week moet ik me weer opladen om ertegenaan te gaan en deze keer was het heel moeilijk om me op te peppen. Allemaal voor niets, want het viel beter mee dan verwacht. Alles ging redelijk vlot eigenlijk. Om 10u mocht Jenne al naar het ziekenhuisschooltje. Daarna nog even spelen met een vriendinnetje van op de afdeling, chemo(was snel daar) erin, paar keer spoelen, eten en hup weer naar het schooltje voor carnaval. De juf belde een half uurtje later wel op om te vragen of Jenne pannenkoeken mocht eten. Hij had zelf gevraagd of er lactose inzat. Wat was ik fier op onze grote jongen. Zo zelf alles in de gaten houden. Tof! Gelukkig had ik zelf een lactosevrij koekje meegebracht. We moesten hem iets vroeger uit het klasje halen om op tijd op de afdeling cardiologie te zijn voor de echo van zijn hart (deze werd nog niet met ons besproken). Na de echo gewoon nog naaldje eruit en we konden goed op tijd naar huis. Thuisgekomen kon Jenne zelfs nog een dutje doen om wat te bekomen. Kon het zo maar elke keer gaan.

We hadden weer een andere dokter dan gewoonlijk. Deze kon me nog niet alle info geven die ik vroeg, maar we weten nu toch al iets meer. De port-a-cath moet er zeker nog een jaar in blijven zitten. Stel dat Jenne toch weer chemo moet krijgen, zouden ze anders weer helemaal opnieuw moeten beginnen. Na de laatste chemo komen er nog een aantal testen / controles (begin april) en daarvan zal afhangen hoe het verdere verloop zal zijn. Daarmee bedoelen ze volgens mij of alles weg is en hoe frequent we op controle moeten komen.
De bloedwaardes waren vandaag aan de lage kant (een stuk onder de normale waarden) maar nog niet alarmerend.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten