donderdag 24 januari 2013

Goed nieuws

Terug van de dagzaal. De foto's en echo van vorige week waren goed.
Jenne kreeg vandaag 1 soort chemo, maar het heeft allemaal toch weer lang geduurd. De oncoloog vertelde ons wel dat er een evaluatie van het protocol is geweest op Europees niveau en dat er is besloten om de Doxorubicine er niet meer in te steken. Dat is geweldig nieuws want dat is nu net de chemo (of de combinatie) waar Jenne zo ziek van wordt. Voortaan zal hij dus steeds maar één of 2 soorten krijgen. De laatste keer is Jenne van de 2 soorten (Vincristine en Actinomycine) ook ziek geweest maar de keren ervoor viel dat wel mee. De enige vraag die ik me stel, is dat Jenne voor zijn operatie ook enkel die 2 soorten kreeg en dat de tumor toch is blijven doorgroeien. Is dit dan wel voldoende als er op celniveau toch nog iets aanwezig is? Dat is een bedenking die ik me nu pas maak en waar ik het dus niet met de dokter heb over gehad. Anderzijds besef ik ook wel dat zo'n protocol pas wordt aangepast voor heel Europa na grondig onderzoek.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten