vrijdag 15 maart 2013

Zeg een Aaaaa...

Mona klaagt al lang van buikpijn. Elke ochtend is het er weer. Maar gisteren had ze echt buikkrampen en plooide ze dubbel bij elke kramp. Jenne heeft en passant ook nog eens overgegeven. Dus zijn we deze keer met ons drietjes naar de dokter gegaan. Jenne en ik moesten toch gaan voor de bloedname (die bleek trouwens in orde te zijn).
Mona wou alles van dichtbij bekijken toen er bloed werd genomen bij Jenne. Ik heb haar maar wat afgeleid want die bloednames in de arm zijn echt niet leuk voor Jenne. Hij kon het dus wel missen dat Mona heel geïnteresseerd commentaar zou geven.
Daarna was Mona aan de beurt. Alles werd grondig onderzocht. Ze had lucht in haar buik en een beetje een gespannen maag maar verder was er niets te vinden. Zelfs de urine werd nader bekeken. Waarschijnlijk is het een virusje dat hier in de lucht hangt. Na nog een aantal symptomen te hebben besproken (beetje te plastisch om hier op in te gaan)werd er toch besloten dat we best een echo laten nemen, voor de zekerheid. Ik vroeg me af of de dokter de echo voorschreef door de combinatie van de symptomen of eerder om mij gerust te stellen. Eigenlijk maakte ik me niet echt zorgen, stelde me eerder wat vragen omdat ze al zo lang met buikpijn loopt. Buikpijn is ook zo'n vage klacht (maar ja, daar weten we alles van). En zoals de dokter zei: "Dan hoef je daar al niet meer over na te denken." Dat is waar. Weer één ding minder om aan te denken.

Intussen duiken er hier en daar foto's op van mensen die hun tong uitsteken tegen kanker en hiermee ook Jenne willen steunen. Super, super, super en vooral geweldig!
Ook horen we van mensen die niet wisten dat de site bestaat. Ga dus zeker een kijkje nemen op www.komoptegenkanker.be, daar kan je alle ingestuurde foto's bekijken en daar kan je ook zelf je foto opladen (gewoon klikken op DOE MEE en er wordt stap voor stap gezegd wat je moet doen). Of als je nog eens wil nalezen waarover de actie gaat of wil doneren, daar vind je alles terug. Wij doen mee, mijn collega's doen mee, Jennes klasje doet mee, een vriendinnetje van Mona doet mee, vrienden van ons doen mee, Jennes meter,... Allemaal steken ze hun tong uit.
Een nicht van A deed nog iets extra. Op haar werk wordt er elke week soep gemaakt door een vrijwilliger, ten voordele van Kom Op Tegen Kanker. Zij is één van die vrijwilligers, ze droeg haar soep op aan Jenne en noemde het de superheldensoep. Ze koos de lievelingssoep van Jenne(tomatensoep met balletjes) en ze gaf er zelfs een klein superheldje bij.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten