vrijdag 10 augustus 2012

Onverwacht

Hier zit ik weer. In een ziekenhuiskamertje. Deze keer niet in Brussel maar in Leuven. A had me opgebeld om te melden dat de andere waarden in Jennes bloed wel heel goed waren maar dat hij maar bleef koorts maken. Ze moesten wachten om de transfusie te doen tot de koorts weg was. Na de transfusie kan hij weer koorts maken en moeten ze dat weer in de gaten houden. Daarom hadden ze besloten dat hij beter opgenomen kon worden voor één nachtje.
Jenne heeft heel de dag hoge koorts gehad die ze maar niet naar beneden kregen. Toen ik aankwam, was de koorts net gezakt en konden ze aan de transfusie beginnen. Een beetje later werd hij naar boven gereden naar de afdeling pediatrie. Daar kreeg hij ook antibiotica toegediend. Ze weten eigenlijk niet waar de koorts vandaan komt. Ze gaan een kweekje nemen om te zien of ze daar iets kunnen uit opmaken. In het beste geval is het het lichaam dat overreageert op de kankercellen die vrijkomen door de chemo. Maar dat weten ze helemaal niet zeker, vandaar toch ook nog dat kweekje. We vernemen nu ook dat hij waarschijnlijk heel het weekend zal moeten blijven. Damn, daar heb ik echt geen zin in. We hadden net uitgekeken naar een leuk weekend met de kindjes. Het is stralend weer buiten. Ik ga hier maar gewoon nog wat zitten balen en stoppen met zeuren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten